mindig jó

Nehéz elfogadni, hogy mindig minden jó. Valójában nem olyan nehéz, csak az évszázados beidegződés, a belénk nevelt képzetek azt mutatják, hogy nagyon sokszor történik olyan valami, ami nagyon nem jó, sőt, de ha az ember igazán megérti, megérzi, hogy kivétel nélkül minden azért történik, hogy minket előre vigyen, hogy velünk jót tegyen, hogy megadja nekünk azt, amire éppen a legnagyobb szükségünk van (nem azt, amit annnnyira akarunk!), és persze mindezért mi magunk vagyunk a felelősek, minden történés belőlünk indul ki, mi magunk irányítjuk, hogy mit is kapjunk, akkor már világosabb a kép, és hirtelen nem is lesz olyan nehéz elfogadni, hogy mindig minden jó.

Még mindig elszomorodom, ha olyan vitriolos hangnemű cikket olvasok (nem is olvasom végig, csak megakad rajta szemem, de már az is sok), ami kifigurázza az élet értelmét, az emberek erős hitét, pláne, ha valaki vallásos, és abból fakad a hite. Azt érzem az ilyen írásokon, hogy az illető a saját irigységét, tudatlanságát, lelketlenségét akarja ezzel leplezni, belefröcsögni a világba, hogy mekkora marha is az, aki meglátja, hogy a dolgok mindig jól alakulnak. Márpedig vannak jelek, de csak akkor veszed észre, ha kinyitod a szíved!

Tegnap reggel rosszul, nehezen ébredtem. Sokáig tartott összekapnom magam, belassulva mozogtam, sokáig tötyögtem, míg végül már lekéstem a 8 órai vonatomat. Sebaj, majd megyek kocsival, úgyis beszéltük Melcsivel, ha gondolja, jöjjön be délután, az irodában a légkondi miatt könnyebb elviselni a rekkenő hőséget, mint otthon, és akkor kocsival hamarabb haza érünk. Na, de a feszültség megmaradt bennem, Pestre bejutni kocsival hétköznap igazi rémálom, nem szeretem, mert nem tudok a magam tempójában menni. Lehet egy baleset is ? Bizony lehet!

Nem csak azért, mert kaptam egy potya-szabit (végül nem mentem be dolgozni), és megbizonyosodhattam róla, vannak még úriemberek (nem hagyott ott a lerobbant kocsimmal, hanem próbált segíteni, majd felajánlotta, megvárja, míg a segítség megjön; ma pedig felhívott, hogy mivel olyan minimális a kár, amit ő is ki tud javítani, nem megy el a biztosítóhoz, továbbá semmilyen kárigénye velem szemben nincs), illetve van, akire számíthatok (aki jön kocsit menteni, ha kell), de ami igazán jó kisült ebből a dologból, az csak később derült ki számomra: délutánra megjött a vihar. Nálunk otthon sem volt fáklyás menet, de ahogy hallottam, Pesten sokkal rosszabbul alakult, szinte teljesen lebénult a város! Kollégák mesélték a kalandjaikat (még tömegközlekedéssel sem mentek semmire, villamos, metró, vonat sem járt), még ma reggel is látom a megtépázott, kicsavart fákat szanaszét (és érzem, hogy valami emésztő-tartalom is bejött a pincébe…). A lényeg, hogy tökéletesen tisztában vagyok vele, hogy nagy mákom volt tegnap, amiért úgy alakult, hogy nem tudtam bejönni dolgozni! Tisztán tudom, hogy nekem az a reggeli koccanás egy hatalmas segítség volt, és nem pusztán a potya-szabi miatt, de sokkal inkább, mert egy lehetséges komolyabb bajt úsztam meg. Nem, nem tudhatjuk, mi történt volna, ha…, de meg vagyok róla győződve, hogy azért így alakult, mert így adott nekem a legtöbbet. Mert mindig minden úgy történik, ahogy történnie kell, hogy a lehető legjobbat kapjuk, és én hálás vagyok érte!

3 hozzászólás

Kategória: bölcsességek, Mi jó történt ma veled?

3 responses to “mindig jó

  1. natimama

    “… Mert mindig minden úgy történik, ahogy történnie kell…” Ez így igaz!
    Ölellek! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

