idegen

Tudom, hogy Diana Gabaldon könyve, a The Outlander – Az idegen már nem mai darab, mégis most került a kezembe, hogy az idén sorozatot csináltak belőle. A történet röviden annyi, hogy adott Claire, aki a II. világháború idején ápolóként teljesített szolgálatot a fronton, majd 1945-ben második nászútra indul férjével a Skót Felföldre, ahol is egy rejtélyes kőkörbe keveredve 200 évet ugrik vissza az időben, hirtelen 1743-ban találja magát. Nekem ez a kis felvezető megtetszett, a sorozat első 4 részét láttam, és jónak is tartom, olyannyira, hogy egyből nekiugrottam a könyvnek. Ez viszont már nem annyira remekmű, mint amilyen lehetne, kissé bugyuta szövege van, illetve maga a történet kibontakozása sem felettébb izgalmas és érdekes. Persze, a bugyuta szöveg simán köszönhető lehet a magyar fordításnak is, sajnos, egyre többször veszem észre, hogy nagyon csúnya magyarítások vannak a könyvekben…

Mindenesetre hátborzongató volt olvasni, mikor Claire azt mondja:

“A fejemben ott láttam a klán-köveket, a szürke, szétszórt
sziklákat a mezőn, melynek mindegyikén egyetlen klán-név volt, az
alattuk eltemetettek emlékére.”

“– A felföldieket – minden klánt, amelyik Károlyt követi –
eltörlik a föld színéről. Több száz klán-tag hal majd meg Cullodennél;
akik túlélik, azokat levadásszák és legyilkolják. A klánokat letörik…
és soha többé nem térnek magukhoz. Sem a te idődben, sem az
enyémben.”

Miért hátborzongató? Mert épp a minap volt a szavazás a skótoknál arról, hogy újra függetlenek legyenek-e, elszakadjanak-e Angliától – vagy nem… és 55% nemmel szavazott. Úgy jó 250 évvel ezelőtt függetlenek akartak lenni, kezükbe akarták venni saját országuk irányítását, karddal indultak érte (Forradalom és szabadságharc? Hümmm!), de nem jártak sikerrel, és most végre eljött az idejük, amikor nem kell a vérüket ontani a függetlenségért, egyszerűen csak ki kell mondani, igen – és 55% visszahátrált. Szerintem ez szomorú. Nem, mintha közvetlenül érintené az én életemet (bár közvetetten mindenképpen, hisz egyek vagyunk mind), de én nagyon szurkoltam nekik, hogy sikerüljön, meglegyen, kezdjenek végre külön…

Reklámok

Hozzászólás

Kategória: érdekességek, tépelődések

Vélemény, hozzászólás?

