sós

Mikor Polla mesélt Görögországról, valahogy kikottyantottam, hogy szívesen menné(n)k vele – bár nem terveztem idénre nyaralást, de egyre jobban belelkesültem. Viszont akárhogyan osztottam-szoroztam, valahogy elég magas lett a büdzsé, ami sajnos nem fért bele. De már annyira beleéltük magunkat a tengerpartba, hogy végül úgy döntöttem, lemegyünk kicsit Bibionéba, az nincs messze, kocsival mehetünk, gyönyörű a tengerpartja, és mégis lesz nyaralásunk! 🙂 És így legalább folytattuk a hagyományt is… (2006: Róma, 2008: Firenze és Toszkána, 2010: Nápoly, Pompei és egy pici Róma; 2012: Trieszt-Vicenza-Verona-Milano-Monza-Padova-Velence; – 2014: Bibione, Palmanova)

Fénykép0527 Szóval kocsival mentünk, Szlovénián keresztül, végig autópályán. A google alapján 6 órás utat 7 óra alatt tettük meg, de tény, hogy négyszer megálltunk. Egy szomszédos kis falucskában laktunk, 1,5 km-re a tengertől. Érkezéskor nagy vihar volt, egy darabig ücsörögtünk a szobánkban, majd csak lementünk a partra, ami kongott az ürességtől, de valami gyönyörű szép volt: a szállodák mögött,Fénykép0530 amerre a szem ellát, ezernyi napozóágy (lecsukott) napernyővel, sárga, puha homoktakaró, majd a végtelen, zöldeskék tenger. Az eső már alábbhagyott, de erős szél fújt, viszont kicsit belesétáltunk a vízbe, és az kellemesen meleg volt, így aztán visszarohantunk a fürdőruhánkért, és irány a tenger. Mire visszaértünk, már néhányan bemerészkedtek a magas hullámok Fénykép0535 közé. Mi is mentünk, mindig kicsit beljebb – és bizony hamar kiderült, hogy azok az elvetemültek, kik csak mennek messzebb és messzebb, elkapni a még nagyobb hullámot, magyarok voltak. 🙂 Igen, szinte több magyar van Bibionéban, mint a Balatonnál… 🙂

Fénykép0534 Az idei nyaralás a tengerről szólt, rengeteget fürödtünk a sós vízben, kicsit bicikliztünk is, mert a szálláson lehetett ingyen bicót bérelni, de azért pici városnézést is csempésztem bele: hazafelé megálltunk a nagyon közeli Palmanovában, ami arról ismert, hogy a középkorban kis erőd- városkának építették fel, csillag alakú területen fekszik, melyet körbeölel a földből készített városfal, alatta a várárok. A mai városka ugyanekkora kiterjedésű, nem nőttek az eredeti falak köré, mai napig is csak 3 szűk városkapun lehet megközelíteni. Igazi  kis gyöngyszem, és valóban pici: bementünk az egyik  kapunk, palmanovaletettük a kocsit, majd gyalogosan max 15 perc alatt el lehet érni a másik kaput… kicsit sétálgattunk, nézelődtünk, fagyiztunk, aztán robogtunk haza.