szépséges

 

Milyen fura dolog a szépség… amikor az ember picike, lépten-nyomon dicsérik, milyen szép, milyen kis angyal, milyen kis édes… aztán, ahogy nagyobb lesz, folyamatosan elmaradnak a bókok, hat rá a “környezet” (vagyis elfogadja / befogadja / beépíti a sok negatív véleményt), és szépen lassan el is felejti, hogy ő milyen szép, milyen angyal, milyen édes. Jönnek a de hülye vagyok / szerencsétlen vagyok / béna vagyok gondolatok, a plusz kilók, plusz ráncok, a kedvetlenség, a csalódások, felépülnek a falak.

Szerencsére, ezen (is!) lehet ám változtatni, minden csak elhatározás kérdése! Nem is kell hozzá más, csak TE. Nagy levegőt veszel és lépésenként átalakítod a gondolataidat, érzéseidet. Történjék bármi. És egyszer csak meglátod a változásokat…

Emlékszem, anno, mikor a Borgiák-ban készült első fotómat közzétettem, apukám annyit mondott rá, hogy “nagyon csinos vagy, ezen a képen nagyon hasonlítasz a mamára!” (az ő édesanyjára). És én abban a pillanatban láttam meg, milyen szép vagyok. Tényleg olyasmi érzés volt, mintha felnyílt volna a szemem, és egészen másképpen láttam, látom magam azóta is. És ha van rajtam felesleg; és ha vékony szálú, kevés a hajam; és, ha nem bír semmi sminket az arcom; és ha szemüveges vagyok, akkor mi van?! Pedig még csak nem is az a kedvenc fotóm, vannak annál sokkal jobban sikerültek is. 🙂

Amit még tanulok, hogy ez az érzés mindig meglegyen. Sajnos, még sokszor csak utólag látom magam szépnek, az adott helyzetben, időben nem. De dolgozom a “problémán”! 🙂

UI: Tegnap hazafelé menet kavarogtak ezek a gondolatok a fejemben és lelkesen mantráztam magamnak, hogy szép vagyok, éreztem, hogy egyre könnyebbek és ruganyosabbak a lépteim, a környezetemből nem fogtam fel szinte semmit, jól éreztem magam, vidám, gondtalan (és persze szép) voltam. Aztán egyszercsak észrevettem a metrón, hogy három pasi is rám mosolygott. (Nem vigyorgott vagy vicsorgott, hanem kedvesen és barátságosan mosolygott.) Persze, én hoztam a formám: azonnal zavarba jöttem, tuti vörös lettem, mint a főtt rák, azt sem tudtam, hova nézzek, csak bámultam lefelé… 😦

De biztató, hogy legalább már az első két lépésen túlvagyok: mint észrevétel (felnyílt szem), illetve a pozitív mantrázás. Lesz ez még jobb is!

Köszönöm! Köszönöm! Köszönöm!!!

1 hozzászólás

Kategória: bölcsességek, Mi jó történt ma veled?

One response to “szépséges

  1. Emil

    NÉHA NEKEM IS IGAZAM LEHET.

Vélemény, hozzászólás?

