használd az agyad…

… most éppen rajzolásra!

Soha nem voltam jó rajzos, én kétbalkezes vagyok, nincs tehetségem a rajzhoz (sem), jó, ha egyáltalán egyenes vonalat tudok húzni – legalábbis ebben nőttem fel, és éltem eddig. Köztudott, hogy a kisgyerek, amint valami cerka, kréta, toll vagy csak egy széndarab akad a kezébe, azonnal és önállóan “rajzoló” mozdulatot végez vele, rajzol mindenre, amire csak nyomot hagy az eszköze. Lelkesen rajzol, egészen addig, míg meg nem mondják neki, hogy mit hogyan kell lerajzolnia. Ezek után persze utánozna, de az nem megy, az ő rajza nem lesz olyan, amilyennek lennie kellene, és szépen lassan el is veszti a rajzolási kedvét, vele együtt az önbizalmát is… hurrá!

Na, de szerencsére vannak olyan emberek, akik más megközelítésben látják a dolgokat, és nem csak a gyerekeiket igyekszenek – még a környezeti hatások ellenére is – a helyes, tisztább irányban tartani, hanem apró kis trükköket tanítanak akár már felnőtt érdeklődőknek is. Egy ilyen ‘jobb agyféltekés rajzolás’ – tanfolyamon vettem részt lányommal. Ő azért, hogy még idejekorán kapjon egy kis löketet a változáshoz, én meg azért, mert kíváncsi voltam, mit tudok. És tökéletesen elégedett vagyok a végeredménnyel!

Ez a profilom, amit a 3. napomon készítettem:

rajzolt timi 2

Ez a kép még munka közben:

rajz

(Hát nem tiszta Mátyás király – arcélem van?! Mindig is tudtam, hogy királyi vér csörgedezik ereimben, de ez most megerősített! :-D)

Ez pedig az arcképem a 4. napról:

rajzolt timi 1

Lehet, hogy nem vagyok egy Munkácsy, sőt, ahhoz, hogy igazán jó legyek, rengetet kellene még gyakorolnom és tanulnom, mert azért ez még csak képről “másolás”, és talán nem is a legtökéletesebb, bár szerintem felismerhető vagyok (a szkenner nem volt a legjobb minőségű), mégis én magam készítettem, és nagyon büszke vagyok rá! 🙂

Köszönöm! Köszönöm! Köszönöm!!

Hozzászólás

Kategória: érdekességek, bölcsességek, család, egyéb, Mi jó történt ma veled?

Vélemény, hozzászólás?

