muzej 2012

Nagyon megtetszett ez a “szó”, a Múzeumok Éjszakája weblapja alapján! Mosolygó arc

Tegnap bementünk Pestre, a Múzeumok Éjszaka rendezvény miatt. Tervezem már egy ideje, hogy majd egyszer jól körbejárok egy csomó múzeumot éjjel, nagyon tetszik a kezdeményezés, így tegnap végre elmentünk. Persze, tudom, hogy ez a rendezvény már országszerte várja a felfedezni vágyókat, nekünk most elég volt Budapest – és azt kell mondanom, még bőven sok is volt, igazából csak két helyre jutottunk el.

Induláskor letettem a kocsit, hévre kaptunk – vagyis csak kaptunk volna, ha épp nem lennének felújítási munkák a Batthyány tér és Árpád híd között… maradt a pótlóbusz. Igen ám, de a mini-térképem a kocsiban hagytam, és anélkül kissé nehéz elnavigálni… így aztán, a kezdésnek betervezett Kereskedelmi és Vendéglátó-ipari Múzeumot sikeresen nem találtuk meg. De már lesétáltuk a lábunk…

Mindegy, a következő állomás felé robogtunk, Aquincumba. Még nem jártam ott eddig, de mivel nem tudok betelni a romokkal, szeretem a rómaiakról szól történeteket is, épp ideje volt megnézni. Odabent idegenvezető kalauzolt minket a romkerten át, az egész volt jó két óra hossza, el is fáradtam, de nagyon sok kis apró részletet, érdekességet megtudtam. A lányok viszont unták, visszavonultak a játszótérre, ott vártak meg. Utána még a múzeum kiállítását is meg lehetett volna nézni, de mivel már majd’ éhen vesztünk, azt én is kihagytam. Helyben ettünk finom kemencés lángost, még egy kis almácska is jutott a “katonai táborban”.

Ezután elbuszoztunk-villamosoztunk a Fővárosi Nagycirkuszba, mert a lányok azt szavazták meg. Nem bántuk meg, full telt ház volt, bár a nézősereg cserélődött, mi is a lépcsőn kezdtük, de sikerült hamar beülnünk egy-egy székre. Mikor odaértünk, bohócokat láttunk, majd utána a végzős artistaképzősök előadását nézhettük meg, és le voltunk nyűgözve, de tényleg! Nem vagyok egy cirkusz-kedvelő, de azért egy ilyen fix helyen, mint a Nagycirkusz, komolyabb előadásokat is lehet tartani, mint a vándorcirkuszokban. És élőben azért egészen más a hatása, mint mondjuk tévében. Úgy egy órát csücsültünk bent, utána indultunk tovább.

De sajnos a gyereksereg már nagyon nyekergett, így a Várba nem mentünk fel, nem sétáltunk a Hősök terén sem, hogy legalább a Vajdahunyad várba bementünk volna a Mezőgazdasági Múzeumot is megnézni, helyette visszametróztunk a kocsiig. Ekkorra már nagy tömeg volt, szabályosan hering-effektus volt a földalattin, elég nehezen viseltem, amúgy viszont ragyogó idő volt, én simán elsétálgattam volna még néhány órát a városban. Hajnali egy órára értünk haza, nem is kellett egyikünket sem nyaggatni, hogy aludjunk már!

Képek a szokásos helyen. Mosolygó arc

Reklámok

Hozzászólás

Kategória: kirándulások, Mi jó történt ma veled?

Vélemény, hozzászólás?

