taposós wc

Valójában nem is tudom, van-e ilyen kifejezés, vagy csak mi találtuk ki. Ez az egész még Olaszországhoz kapcsolódik, mert ott láttuk ezt a rémséget. Teljesen megdöbbentem, mikor bementünk, először a trieszti vasútállomás mosdójában. Akkor még bíztam abban, hogy ez talán valami vicc, vagy csak valami különlegesség, de, sajnos, később szembesülnöm kellett a szomorú ténnyel, ez bizony elég megszokott itt, Olaszország északi felében. Merthogy többszöri utazgatásaim során a délebbi területeken ilyet még nem tapasztaltam.

Mi is ez tulajdonképpen? Olyan wc, ahol nincs ülőke, csak egy porcelánból kialakított lyuk van. Bizony, egy lyuk, amihez odaállsz, leguggolsz, és végzed a dolgod. Nos, mondhatom, ez felettébb megnehezítette, majdhogynem ellehetetlenítette folyó- és egyéb ügyeink elvégzését, mivelhogy tisztára sokkolt maga a szerkezet. Ennél még az is jobb, ha elvonulsz egy bokor mögé, az mégiscsak természetes, és egészen meghitt, mikor a fűszálak simogatják a fenekedet, de ez, ez valami visszataszító emberi hülyeség!

Na, azért szerencsére időnként megkönnyebbülhettünk, hébe-hóba azért találtunk rendes, hagyományos, angol wc-t is, aminek talán még soha nem örültünk annyira, mint akkor! Mosolygó arc

Ja, ezt megpróbálom képen is szemléltetni, ha nem lett volna elég vizuális az elbeszélésem. Sajnos, a kép eléggé homályos, suttyomban készítettem még az első alkalommal, még nem tértem magamhoz a megrökönyödéstől:

IMG_0344

Reklámok

9 hozzászólás

Kategória: érdekességek, kirándulások, tépelődések

9 responses to “taposós wc

  1. A világon többfelé “divat” ez a guggolós vécé. Bár európában eddig csak a törököknél meg a bulgároknál tudtam arról hogy van ilyen. Úgy látszik az olaszok is “fejlődnek”. 😉

  2. Jajj, én még ezelőtt ilyet nem láttam! 🙂

  3. hihi, én egy törökországi út alkalmából láttam ilyet, eléggé ledöbbentem, bár akkor még csak 12 éves voltam és jól le is pisiltem a nadrágomat rémületemben 🙂 Azóta persze, láttam sok helyen, legutóbb a fhanszia kisvárosban Yvoire-ben 2 hete, nem is mentem be…inkább kicsit még tartogattam 🙂 🙂 🙂

  4. Detat

    Ez a fajta iilemhely sokkal inkább higénikus mint a megszokott társa. Úgysem ülsz rá az angol wc re sem, mert már lepisilte a deszkát előtted valaki.

  5. Én az esetek 99%-ban olyan helyre tudok menni, amire rá lehet ülni. A maradék 1%-ot letakarítom és letakarom wc-papírral. 🙂

    • 🙂 NA, valaki rajtam kivul…
      En is az esetek 99%-ában letorlom az uloket és leulok … főleg, h a népek 95%-a úgy sem ül le, akkor mitől is kéne tartani. Az elmúlt 10évben így csináltam. Semmi bajom nem lett :)))

  6. Jóóó, most már máshonnan is levettem, merre utazgattok! :-))

Vélemény, hozzászólás?

