ékezetek

Mit is kezdenénk ékezetek nélkül? Bizony, magyar nyelvünk gazdagságához az ékezetek is hozzátesznek. Nem mindegy ám, mi hova kerül, és mindennek a helyén kell lennie, hogy pontosan értelmezzük is, amit olvasunk. Sajnos, az internetes nyelvezetnek köszönhetően az ékezetek nélküli írás is ugyanolyan gyorsan terjed, mint az ész nélküli rövidítések, pedig anélkül nem csak csúnyább, szürkébb, olvashatatlanabb lesz irományunk, de bizony még az értelme is félrecsúszhat. Én persze bízom benne, hogy lecseng ez a ronda járvány, és megmarad a mi csodálatos, kifejező nyelvünk az utókornak is.

Na, de miről is van szó? Nézzük a filmet, enyhén rémisztő is, de azért még nem horror-minőségben. Angolul megy, felirattal, amit időnként kissé nehéz követni. Egyszer csak felkiált, jaaaaa, hogy VÉREB!!!! Nem tudtam mit tenni, szakadtam a nevetéstől, ahogy elképzeltem magamban, hogy eleddig folyamatosan véres és félelmetes és óriásira megnőtt, mutáns, mérges kutya-hangon morgó, szuper-VERÉB jelent meg lelki szemei előtt! Arc nagy mosollyal Arc nagy mosollyal

Ugye, hogy nem mindegy, hogy hol is van az a bizonyos ékezet?! Mosolygó arc

Reklámok

1 hozzászólás

Kategória: érdekességek, család, egyéb

One response to “ékezetek

  1. én levelekben is simán melléolvasok dolgokat,aztán valahgoy a végén áll össze a kép, hogy az ékezeteket nem megfelelően osztottam szét.. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

