Sherlock a moziban

Az első részt két éve láttuk. Mindig is nagy Sherlock Holmes – rajongó voltam, naná, hogy hamar eljutottam a moziba. Ami ott fogadott, az elég érdekes volt: nem vagyok egy Guy Ritchie-fan, de egy érdekes, változatos, humorral tűzdelt filmet kaptunk, ami hozta az eredeti Sherlock – hangulatot, bár nem kevés modernitást is tartalmazott. Mégis úgy jöttem ki a moziból, hogy ez igen, ez nagyon tetszett.

Nem úgy most, a 2. rész után. Ritchie beleesett abba a hibába, ami talán elvárás is volt, hogy most egy még nagyobb durranást kell készítenie, és ez kicsit a visszájára fordult. Az idei rész sokkal erőltetettebb volt, sokkal nehezebb, sokkal jobban elrugaszkodott a valóságtól, és már nem is igazán volt köze az eredeti Sherlock Holmes-hoz. Főleg, miután a bátyja, Mycroft, újra és újra le-“serli”-zte, bár ez lehet, hogy csak az egyre hanyatló minőségű magyar szinkronnak köszönhető, nem tudom. Ez egy totális, idegfeszítő, mai akciófilm átültetése a XIX. század végének füstös Londonába. Míg az elsőnél szépen játszott a határon, most már nem lehet felismerni a korabeli angol úri középréteget, a finom eleganciát, a visszafogott (vagy néha vissza sem fogott) felsőbbrendűséget. A klubokban időző, semmittevő urak, az egyszerű emberek és a koldusok között lévő különbségeket. Azt a különleges, fanyar ízt, ami az akkori Londont jelképezte, és aminek nyomai még mai is megtalálhatók a régi, kedves falak között. Ehelyett inkább erőltetett megmutatni-vágyást és tömény giccset kaptunk.

Nem mondom, hogy nagyon rossz film lett volna, mert azért akadtak benne vicces jelenetek, jópofa poénok is, de én jócskán mást vártam tőle. Különösen a vége felé viselt meg, mikoron már túlvoltunk jó néhány tűzharcon, majd ezt még fokozván bekerültünk egy fegyvergyárba, ahol szintén történt még egy s más. Mikor kijöttem a moziból, sokkal stresszesebb voltam, nem hogy jól szórakoztam volna, inkább rám telepedett az érzés, hogy most azonnal ki akarok menni az utcára tüntetni, nem, nem az országért vagy a kormány ellen, nem! Hanem az összes létező vagy valaha volt fegyvergyáros elsüllyesztése, ellehetetlenítése, elsorvasztása mellett.

Reklámok

Hozzászólás

Kategória: mozi, tv, színház

Vélemény, hozzászólás?

