kenyérmorzsa

Tegnap beszaladtam a pékségbe este, főzéshez nem volt kedvem, gondoltam, eszünk valami péksütit. Van egy jó kis pékbolt Battán (több is van, mi háromba szoktunk menni, ‘kis, közepes és nagy’ – ként különböztetjük meg őket, most a nagyba mentem), ahol helyben sütik az árut, hátul, az üzlet mögött. Berohantam, egy huszonéves lányt szolgáltak ki, vártam a soromra. A lány kért egy kiló kenyeret a második oszlop kenyerei közül, szeletelve. Van egy jó kis gépük, ott helyben beteszik a kenyeret, gyönyörűen, egyenletesen, egyenesen felszeleteli, max 20 másodperc alatt, bezsákolják, a delikvens csak fizet, mehet és ehet. A két eladó hölgy mondta a lánynak, hogy ezek a kenyerek itt most lettek kész, még forróak, nem tudják őket szeletelni. A lány leblokkolt. Ajánlották neki, hogy az első oszlop kenyerei közül válasszon, azokat már lehet szeletelni, volt ott barna kenyér, kukoricás kenyér, rozscipó, mindenféle jó. Á, nem, ő abból a fehér kenyérből kér, szeletelve. Megint elmondják, hogy oké, de ez még forró, nem lehet szeletelni. És a lány csak állt ott és nézett. Ez még vagy háromszor megismétlődött, és bár az eladók látszólag végig mosolyogtak és nyugodtak voltak, a végén már a fiatalabbik úgy válaszolt a lánynak, hogy akkor jöjjön vissza úgy fél óra – óra múlva, addigra már kihűl a kenyér, majd felszelik neki. A lány kikérte magának, hiszen hideg van, hogyan is jönne vissza! Végül elment, kenyér nélkül.

Tök jó dolog, hogy géppel felszelik a kenyeret, egyben a kilót / fél kilót, nem kell vele molyolni, de most komolyan, olyan világ van, hogy ekkora nagy terhet jelent, ha otthon, késsel kell vágni egy szelet kenyeret?! 😦

Reklámok

4 hozzászólás

Kategória: tépelődések

4 responses to “kenyérmorzsa

  1. Én meg pont szeletelés mentesen szeretem a kenyeret azaz egybe ahogy van. :-))
    Amúgy érdekes hogy miért kell ekkora agykapacitás ahhoz hogy valaki felfogja a frissen sült kenyeret ha beteszik a szeletelőbe akkor abból egy szép vizszintes placsni lesz nem pedig szeletelt kenyér….fiatalság…:-))

    • Lehet, hogy csak én reagáltam túl, de az futott át az agyamon, hogy már itt tartunk, hogy gépek nélkül megállunk… persze, az is lehet, hogy ehhez már öreg vagyok! 🙂
      Én is egészben szeretem a kenyeret.

  2. Ez komoly, vannak emberek, akik nem tudják kitölteni a csekket, de akkor miért ne lehetne olyan is, aki nem tud kenyeret felszelni heheheheh 🙂 Na, jó csak vicceltem ám, miért nem tudta elvinni szeletelés nélkül, ha hidegben nem tud visszajönni. Fura emberek vannak, mondom én, furák 🙂

Vélemény, hozzászólás?

