Varrjunk egyet!

Varrjunk? De mit? Kezdésképpen egy nadrágot! 🙂

Decemberben jött az ötlet, hogy már pedig kell találnom egy varrótanfolyamot, mert anélkül élni nem lehet! Még gyesen voltam, mikor vettem egy varrógépet (bár apu legyintett, minek az nekem), és próbálkoztam is kisebb dolgokkal. Melcsinek varrtam egyszerű ujjatlan ruhácskákat még az oviban, meg farsangi jelmezt, azt magamnak is készítettem már. De mégsem lettek az igaziak, nem kellett túl közel menni ezekhez, hogy lássa az ember, nem profi munkák, sőt. És most kitaláltam, hogy kell egy tanfolyam, ami segít letisztázni a dolgokat, hiszen eddig nem tanított senki, senkitől nem tudtam segítséget kérni, mindent úgy csináltam, ahogy a legjobbnak gondoltam, de ez nem elég.

A tanfolyam egy röpke 4×5 órás foglalkozás (a Budapesti Divatiskolában), tényleg nagyon alap, személyre szabott tempóban, és már a mostani hétvége is rengeteg újat adott, sokszor éreztem úgy, hogy jaaaaa, ezt így kell csinálni, akkor ilyen lesz, és hogy ez nem is annyira bonyolult! 🙂

Heten vagyunk a csoportban, velem egyidős lányok, amit különösen érdekesnek találtam, hogy hetünk közül öten pénzügyesek vagyunk, akik szeretnének kicsit kikapcsolódni a munkájukból, hogy más területen is kipróbálják magukat. Két lány már visszatérő, ők picit gyorsabban haladtak, de külön öröm nekem, hogy nem én vagyok a legkezdőbb, van, aki még egyáltalán nem használt varrógépet, pl a cérnát sem tudja a tűbe fűzni. Nem, nem nevetem ki őket, de nem is érzem magam frusztráltnak.

Első alkalomra egy szoknyát vagy nadrágot ajánlottak, és mivel úgy érzem, egy szoknyát talán egyszerűbben összeállítok egyedül is, inkább egy (zsebes, zippzáros) nadrágot választottam magamnak. A Burda szabásmintái alapján dolgozunk, hiszen arra nincs idő, hogy még szabni is megtanuljunk, viszont már nem okoz gondot, hogy meglássam a kriksz-kraksz – tengerben, mit is kell néznem; tudom, hogyan rajzoljam papírra a mintát, illetve hogyan egészítsem azt a saját méretemre.

Nem bíztam el nagyon magam, tisztán látom, mennyi mident nem tudok még, ez egy külön szakma, illetve kapásból három is: divat, szabás-modellezés, varrás, hogy csak a nagyobbakat említsem, tudom, ezeket nem lehet néhány óra alatt megtanulni, de nem is az a célom. Csak annyit szeretnék, hogy hobbi-szinten el tudjak készíteni ezt-azt magunknak. És íme, már készül az első nadrágom:

Reklámok

Hozzászólás

Kategória: érdekességek

Vélemény, hozzászólás?

