mozi

Vasárnap elkeveredtünk moziba. Nem terveztük, Csak épp beugrottunk a Camponába, és akkor már megnéztük a mozit is, régen voltunk. Az őrzők legendáját néztük meg, ami egy baglyokról szóló animációs film. Nem, nem mesefilm, sőt! Elképedtem, hogy hogyan is gondolták ezt az egészet, maga a történet is eléggé borús, de ilyenek vannak azért más mesékben is, ez még egy dolog, viszont a megvalósítás egy baromi mozgalmas, szemfájdítóan éles és villódzó fényekkel teletűzdelt, vakítóan erős színű egyveleg, amiben annyira erős csatajelenetek voltak (épp, hogy csak a vér nem fröcsögött), hogy ezáltal totál lestresszelte a nézőt, és még külön kiemelném, hogy a főhős bagoly bátyja, akiről azt várnád, hogy bár az elején gyávasága miatt a rossz oldalra állt, de majd megbánja és visszatér, nos, ő még utoljára szembefordult az édestestvérével, majd bűnhődésképpen szörnyethalt. Nem emlékszem, hogy lett volna 12-es karika a filmen, de ha volt is, az egész animációs mese-volta miatt vonzotta a kisgyerekes családokat, nem kevés 5-6 éves kissrác volt bent. Engem leterhelt a film, Melcsi is nehezen nézte végig, nem tudom, a kisebbek hogyan bírták. És, amit külön nehezményeztem: ezek a filmkészítők el vannak már szállva teljesen! Olyan hangos volt végig a film, hogy ez már élvezhetetlen! Nem új dolog, hogy a hangkeverő tök halkra veszi a beszédeket, ehhez képest a zenei aláfestés akkor különbség, hogy nem is tudom, ezt hogyan engedhetik! A végére nem csak megfájdult a fejem, de lüktetett az agyam egészen, a villódzó fényektől hunyorogtam, szinte alig is néztem a vásznat, közben azt hallgattam, hogy a fülem már alig bírja a zajt, szinte éreztem, mindjárt vérezni kezd! Felfordult a gyomrom, szédültem, alig vártam, hogy kimehessek végre a teremből, ilyet még nem tapasztaltam, hogy fizikailag rosszul leszek egy mozitól! Régen voltam már moziban, de azt hiszem, nem is vágyom most vissza egy jó darabig. Végig az járt a fejemben, hogy kapja be a dolbysurround mg a 3D (pedig mi nem is abban néztük), meg a mindenféle szipiszupi csodatechnika, én bizony visszasírom a fapados mozit, amikor még azért ment oda az ember, hogy elvarázsolódjon, szórakozzon, és ez időnként olyan jól sikerült is, hogy észre sem vetted, hogy nyomja a szék a feneked!

1 hozzászólás

Kategória: egyéb, mozi, tv, színház

One response to “mozi

  1. natimama

    Az utolsó mozi-élményem olyan rosszra sikeredett (ezer évvel ezelőtt, persze), hogy egyáltalán nem vágyom ilyen helyre. Arra már nem is emlékszem, hogy mi volt a film, csak az maradt meg bennem, hogy iszonyúan hangos volt, teljesen élvezhetetlen.
    Maradok a “házi mozinál”, ha már erre szottyan kedvem. És MINDIG jó barátom lesz a KÖNYV! Én ár csak ilyen régimódi vagyok… 🙂

Vélemény, hozzászólás?

